Tekniikan e-opettaja esittäytyy

Moi! 

Esittäytymisvuorossa on yksi eEDU-hankkeen e-opettaja Ruuskasen Jukka. Olen Savonlinnan poikia jo vuodesta 65 alkaen, eli puhdasjalkainen paikkakuntalainen. 

Työurani olen tehnyt kokonaan rakennusalalla vuodesta 1982 alkaen erilaisissa työtehtävissä. Vuodesta 2009 alkaen olen ollut Samiedussa raksan opettajana. Olen päässyt mukaan erilaisiin koulutuksen kehittämisjuttuihin, nyt viimeisempänä eEDU-hankkeeseen e-opeksi tekniikan alalta. 

Tässä hankkeessa toimin 50% työpanoksella ja loput 50% koostuu erilaisista opetuksen ja opetuksen suunnittelutehtävistä. Opetan tällä hetkellä isännöinnin ammattitutkintoa, osia sisustajien ammattitutkinnosta ja pätevyyskoulutuksia, kuten työturvallisuuskorttikoulutusta ja märkätila-asentajien henkilösertifiointikoulutusta.

Tämän hankkeen aikana olen tuottanut meidän uuteen Moodle Pinjaan opetus- ja oppimateriaalia isännöinnin ammattitutkintoon. Viimeisinpänä työnä olen tuottanut Työturvallisuuskorttikoulutusta monimuotokoulutuksena toteutettavaksi. Tätä työtä olen tehnyt yhteistyössä Työturvallisuuskeskuksen asiantuntijoiden kanssa.  

Työturvallisuuskeskus hallinnoi valtakunnallisesti työturvallisuuskorttikoulutuksia  ja suurin osa Suomessa olevista yrityksistä (tehtaat ja ym.) hyväksyvät ainoastaan Työturvallisuuskeskuksen hallinnoiman koulutuksen. Ilman tätä koulutusta työntekijä ei pääse työpaikalle. Verkossa suoritettavan koulutuksen tekeminen on siis merkittävä juttu Samiedulle. Tämä monimuotokoulutus on Suomen ammatillista koulutusta järjestävien oppilaitosten aivan ensimmäisiä tuotoksia, eli olemme Samiedussa tässä aivan kärkisijoilla.

Tämän hankkeen myötä olen myös päässyt myös opettelemaan itseni kuvaamista ja ohjevideoiden tekoa. Uskotteko, että meidän takapihalla on iso kasa epäonnistuneita otoksia! :) Tässä on yksi esittelyvideo itsestäni. Muistutan, että tämä video on kuulijan ja näkijän vastuulla näin savolaisittain.   

            

Jukka

eEDU-tiimi
 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Digipedavalmennuksesta virikkeitä verkko-opetukseen - valmennuksen kynnyksellä (osa 1)

Verkko-oppimisen kehittämistyö uudisti verkko-opetuksen toteutustapoja ja toi verkko-opettajat yhteen

Oppimisen tulevaisuus - palasteltua täsmäsisältöä mikro- ja nanokurssien muodossa